המודל של הקידום (שיווק) הממומן הוא פשוט יחסית — תכניס כרטיס אשראי, והמודעות שלך יוצגו ללקוחות שבחרת לפנות אליהם (טירגוט, מלשון Target — מטרה). ברגע שתפסיק לשלם, אתה כבר לא תוצג יותר ולא תקבל חשיפה.
הקידום או השיווק האורגני לעומת זאת מתעסק בלהשיג את הקהל שמחפש את התחום בו העסק שלכם מתמחה, בין אם זה ברשתות כמו פייסבוק או אינסטגרם ובין אם בתוצאות של גוגל.
חשבו על לקוח שנכנס לגוגל וכותב "איך לרקוד סלסה" — אם אתם מורים לסלסה, אתם תרצו שהגולש הזה יגיע לאתר שלכם ולא של המתחרים, ואת זה עושים באמצעות קידום אתרים אורגני.
לפניכם טבלה קצרה המסכמת את ההבדלים ביניהם:
אורגני VS ממומן | שיווק אורגני | שיווק ממומן |
יתרונות | חינמי או עולה מעט מאודמחזיק לטווח ארוךנתפס כאמין יותרהלקוח מגיע "חם" יותר | מהיראפשר להתמקד בקהל מסוים (טירגוט)הפצה רחבהמעלה את המודעות למותג (Brand awareness) |
חסרונות | לוקח הרבה זמןדורש הרבה מאמץאין ערובה להצלחה | יקראין ערובה להצלחהנתפס כשקרי / לא אמין |
למי זה עדיף? | למי שיודעים ליצור תוכן בעצמםלמי שיש תקציב נמוך | למי שיש תקציב גבוהלמי שצריך תוצאות כאן ועכשיו |
איזה פלטפורמות מתאימות? | אתר אינטרנט או בלוגפורומים וקהילות בנושא העסקעמוד אישי ברשתות חברתיותעמודים עסקיים ברשתות החברתיות | עמודים עסקיים ברשתות החברתיותפרסום ממומן בגוגלטאבולה ואאוטברייןעיתון ורדיו מקומיים |
איזה מהם מתאים לעסק שלכם?
התשובה לשאלה הזו תלויה בגורמים שונים, כמו התקציב שלכם, המטרות שלכם, וקהל היעד אליו אתם פונים. יש לכם תקציב מצומצם? שיווק אורגני יכול להיות האופציה העדיפה עבורכם.
אבל אם יש לכם תקציב גדול ואתם מחפשים להגיע לקהל שלכם במהירות, יכול להיות שעדיף לכם לבחור בשיווק ממומן.
אם אתם לא בטוחים איזה מהאפשרויות עדיפות עבורכם, אתם יכולים להתייעץ עם מומחה שיווק שיכול לעזור לכם להחליט איזו אסטרטגיה תתאים יותר לעסק שלכם.
כן נגיד שבאופן כללי שילוב בין שתי האסטרטגיות יעזור לעסק שלכם ליהנות מכל העולמות, ולראות תוצאות גם בטווח הקצר וגם בטווח הרחוק.