שיווק ממומן או שיווק אורגני?

שיווק אורגני ושיווק ממומן הם שתי אסטרטגיות שיווק שונות מאוד. שיווק אורגני בדרך כלל מוגדר כחשיפה לקהל היעד בצורה נייטרלית, כמו למשל דרך קידום אתרים אורגני (SEO) או דרך רשתות חברתיות. ולהבדיל, שיווק ממומן מתייחס לשיווק שמשלמים עליו כסף, כמו למשל באמצעות מודעות ממומנות (PPC) או פרסומות בתשלום.
תוכן עניינים

אירנה מולדוב – מנהלת תוכן אתר ג'ט ניוז

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

המודל של הקידום (שיווק) הממומן הוא פשוט יחסית — תכניס כרטיס אשראי, והמודעות שלך יוצגו ללקוחות שבחרת לפנות אליהם (טירגוט, מלשון Target — מטרה). ברגע שתפסיק לשלם, אתה כבר לא תוצג יותר ולא תקבל חשיפה.

הקידום או השיווק האורגני לעומת זאת מתעסק בלהשיג את הקהל שמחפש את התחום בו העסק שלכם מתמחה, בין אם זה ברשתות כמו פייסבוק או אינסטגרם ובין אם בתוצאות של גוגל.

חשבו על לקוח שנכנס לגוגל וכותב "איך לרקוד סלסה" — אם אתם מורים לסלסה, אתם תרצו שהגולש הזה יגיע לאתר שלכם ולא של המתחרים, ואת זה עושים באמצעות קידום אתרים אורגני.

לפניכם טבלה קצרה המסכמת את ההבדלים ביניהם:

אורגני VS ממומןשיווק אורגנישיווק ממומן
יתרונותחינמי או עולה מעט מאודמחזיק לטווח ארוךנתפס כאמין יותרהלקוח מגיע "חם" יותרמהיראפשר להתמקד בקהל מסוים (טירגוט)הפצה רחבהמעלה את המודעות למותג (Brand awareness)
חסרונותלוקח הרבה זמןדורש הרבה מאמץאין ערובה להצלחהיקראין ערובה להצלחהנתפס כשקרי / לא אמין
למי זה עדיף?למי שיודעים ליצור תוכן בעצמםלמי שיש תקציב נמוךלמי שיש תקציב גבוהלמי שצריך תוצאות כאן ועכשיו
איזה פלטפורמות מתאימות?אתר אינטרנט או בלוגפורומים וקהילות בנושא העסקעמוד אישי ברשתות חברתיותעמודים עסקיים ברשתות החברתיותעמודים עסקיים ברשתות החברתיותפרסום ממומן בגוגלטאבולה ואאוטברייןעיתון ורדיו מקומיים

איזה מהם מתאים לעסק שלכם?

התשובה לשאלה הזו תלויה בגורמים שונים, כמו התקציב שלכם, המטרות שלכם, וקהל היעד אליו אתם פונים. יש לכם תקציב מצומצם? שיווק אורגני יכול להיות האופציה העדיפה עבורכם.

אבל אם יש לכם תקציב גדול ואתם מחפשים להגיע לקהל שלכם במהירות, יכול להיות שעדיף לכם לבחור בשיווק ממומן.

אם אתם לא בטוחים איזה מהאפשרויות עדיפות עבורכם, אתם יכולים להתייעץ עם מומחה שיווק שיכול לעזור לכם להחליט איזו אסטרטגיה תתאים יותר לעסק שלכם.

כן נגיד שבאופן כללי שילוב בין שתי האסטרטגיות יעזור לעסק שלכם ליהנות מכל העולמות, ולראות תוצאות גם בטווח הקצר וגם בטווח הרחוק.

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות מינט

ג'ט ניוז הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
טכנולוגיה ועסקים

עבודה בהייטק – 10 המקצועות המבוקשים ביותר לשנת 2022

אז אם אתם רוצים להתחיל את לימודי ההייטק או שוקלים לעשות הסבה מקצועית אל התחום, בשביל לפתח את הקריירה הרווחית שלכם, בשביל שאתם תהיו מעודכנים בכל המגמות אשר חלות בענף מבחינת המקצועות שהם הכי מבוקשים ותנאים והטבות.

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן